hızlı erişim tepe hızlı erişim alt
iç sayfa başlangıç

Radyo Reklam





22.07.2010

Radyo Reklamları Reyting Ölçümleri



Her ülkede olduğu gibi, radyoların reytingleri, tanıtım kuşaklarını etkilemektedir. Firmalar, reytingleri en fazla olan radyo reklamlarını kullanmayı tercih etmektedir. Radyo reytinglerinin yüksek olması, dinleyicilerinin fazla olması anlamına gelmektedir. Ayrıca bir radyonun yüksek bir dinleyici kitlesine sahip olması, radyonun sevildiği, program sunucularına güvenildiği ve onlara yönelik, insanların çeşitli bağlarla bağlı oldukları anlamına gelmektedir. Firmalar, bu tip radyo  reklamlarını tercih etmektedir. Ülkemizde en çok dinlenen radyo istasyonları, çeşitli firmalar tarafından araştırılmakta ve tespit edilmektedir. IPSOS KMG firmasının araştırmalarına göre, Haziran ayında en çok dinlenen radyo istasyonları, mayıs ayına göre farklılık göstermektedir. Buradaki farklılık, en çok dinlenen radyoların sıralamasında olmuş, Radyo Turkuaz'ın 11. Sıradan 10. Sıraya yükselmesi, Show Radyo'nun ciddi bir şekilde düşerek 10.'sıradan 13. Sıraya gerilemesi olmuştur. Yaza girdiğimiz bu aylarda, Power FM 13. Sıradayken 11. Sıraya yükseldi. Bu dönem radyo dinleyici oranlarında ve sayılarında genel bir düşüş yaşanmıştır. Bu sene haziran ayında en çok dinlenen radyo istasyonları ve radyo reyting sonuç sıralaması aşağıdaki gibidir.

(1. Kral FM – 2) (Power Türk - 3.) (Süper FM - 4.) (Slow Türk - 5.) (TRT FM - 6.) (Best FM - 7.) (Alem FM - 8.) (Radyo D - 9.) (Radyo Viva - 10.) (Radyo Turkuvaz - 11.) (Power FM - 12.) (Radyo Tatlıses - 13.) (Show Radyo - 14.) (Radyo 7 - 15.) (Metro FM - 16.) (NTV Radyo - 17.) (Number 1 FM - 18.) (Kanaltürk Radyo - 19.) (Moral FM - 20.) (Pal FM - 21.) (TGRT FM - 22.) (Radyo Mydonose - 23.) (Radyo Klas - 24.) Radyo Spor - 25.) (Virgin Radio - 26. Radyo)

RAPORLAR İSE;

Haziranın 15'i ile Temmuz'un 15'i arasında en çok tanıtım yayınlayan radyo istasyonları ile bu alana en fazla yatırım yapan şirketlerin listesi aşağıdaki gibidir. RİAK Radyo Reklamlarına yapılan Harcamaların Araştırma sonucu kapsamında:

1. Best Fm 452.648 Sn 2. Alem Fm 380.433 Snar

3. Burç Fm 350.390 Sn 4. Super Fm 341.291 Sn

5. Tgrt Fm 332.431 Sn 6. Slow Türk 306.912 Sn

7. Radyo D 296.425 Sn 8. Moral Fm 292.495 Sn

9. Marmara Fm 292.015 Sn 10. Kral Fm 289.202 Sn


RİAK Radyo Reklamlarına yapılan Harcamaların Araştırma sonucu kapsamında radyolara en çok yatırım yapan şirket ve kuruluşlar:

1. Garanti Bankası 263.546 Sn 2. Tofaş 199.931 Sn

3. Renault Maıs 185.469 Sn 4. Yapı Kredi Bankası 174.390 Sn

5. Coca Cola 171.530 Sn 6. Sağlık Bakanlığı 163.504 Sn

7. Türk Telekom 160.706 Sn 8. Akbank Taş 147.931 Sn

9. Migros 145.609 Sn 10.Temsa Aş 145.106 Sn

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bütün Yazılar
iç sayfa bitişi
reklamın tek adresi