radyo Arama Sonucu Bloglar

Radyo reklamları hayatımıza ilk defa 1920 yılında girdi. O zamandan bu yana hem reklam sektörü hem de reklam mecraları çok gelişti. Birçok kişi, her şeyin dijital olduğu bu çağda radyo reklamlarının neslinin tükendiğini ve hiçbir etkisi olmayacağını düşünüyor olabilir. Ama gerçek bundan çok farklı ve radyonun modası kesinlikle geçmiş değil.

Ses içeriği ve radyo istasyonları günümüzde hiç olmadıkları kadar popüler. Sırf iTunes'ta kaç tane radyo istasyonu olduğunu veya kaç tane radyo istasyonunun internet üzerinden de dinlenebildiğini düşünün. Bu kanallardan bazıları tamamen belirli bir müziğe yönelikken, bazıları da her tür müziğe yer verebiliyor. Bazı internet araçları da, en sevdiğiniz radyo programlarını indirip istediğiniz zaman dinlemenizi mümkün kılıyor. Yani dijitalleşme, radyoyu öldürmek yerine geliştirdi.


Devamı için tıklayınız ...

Adana Radyo TV Derneği. (ARTED) Ortak yayın projeleri oluşturmak ve güç birliği yapıp, radyo ve televizyonların marka değerini yükseltmek maksadıyla, Adana İlindeki Radyo ve televizyonları tek bir merkez altında toplamayı hedefliyor.

Dernek Kurucu Başkanı Efsun Tekyeten, yapılan ilk genel kurul toplantısında, bu projesi ile görsel ve işitsel medyanın reklam gelirlerini arttırmayı planladıklarını, böylece bürokrasi ile daha iyi iletişim kuracaklarını ve amaçlarının kısa zaman birliğin gücünü herkese göstermek olduğunu söyledi. Toplantıya yerel televizyon ve radyo temsilcileri katıldı.

Adana Radyo TV Derneği. (ARTED) Ortak yayın projeleri oluşturmak ve güç birliği yapıp, radyo ve televizyonların marka değerini yükseltmek maksadıyla, Adana İlindeki Radyo ve televizyonları tek bir merkez altında toplamayı hedefliyor.


Devamı için tıklayınız ...

“Every moment deserves a soundtrack” sloganıyla hayata geçirilen sosyal internet radyosu Cubic.fm, Deezer uygulaması içinde yer alıyor.

Kullanıcılarının sisteme giriş yapmasından sonraki aktivitelerine göre, onlara uygun müzik kanallarını bulup yönlendiren sosyal radyo, kullanıcısının ruh haline ya da yaptığı aktivitelere göre seçim yapıyor. Kullanıcılarına en uygun müziği bulmasının yanı sıra, sosyal platform olmayı da hedefleyen Cubic.fm, sosyal internet radyosu olma yolunda ilk olarak gösteriliyor.


Devamı için tıklayınız ...

Kısaca hatırlayalım, reklamın halka ulaştırılmasında tercih edilen kanallara reklam mecraları diyoruz. Bu kanalları başlıca radyo, televizyon, sinema, internet, gazete, dergi olarak kısaca özetleyebiliriz. Bu kanallar çokça çeşitlendirilebilir, örneğin posta pulunun üzerindeki resimden tutunda araçların arka koltuklarına kadar.


Devamı için tıklayınız ...

Arbitron, Media Monitors ve Coleman Insights'ın yaptığı araştırmaya göre, radyo dinleyicileri, radyoda reklam çıksa dahi kanalı değiştirmiyor. ‘reklamlar çıkınca ne oluyor: 2011' ismiyle yapılan çalışmada, dinleyicilerin %93 gibi büyük bir bölümü radyo kanalının reklamlarını da dinliyor.


Devamı için tıklayınız ...

Dinleyici sayısına göre ücretlendirilen, internet radyoculuğunun maliyetleri oldukça düşük ve frekanslı radyolardan hiçbir farkı yok. Her türlü iletişimin kullanıldığı çağımızda, internetten radyo dinlemek, frekanslı radyo kanalları kadar popüler olmaya başladı.


Devamı için tıklayınız ...

Radyo yayınlarının kamusal yayıncılık anlayışından çıkmasıyla ve yayıncılığın görece kolaylaşmasıyla birlikte ulusal, bölgesel ya da yerel pek çok radyo yayın hayatının içinde yerini aldı. Radyolar hangi ölçekte yayın yaparsalar yapsınlar, her binin bir yayın anlayışları mevcut ve bu anlayışlar çerçevesinde de farklı hedef kitlelere yönelik olarak faaliyetlerini sürdürüyorlar. Genellikle yayınlanan müzik türüne göre sınıflandırılsalar da, son yıllarda müzik kadar haber ve spor alanlarında da ağırlıklı olarak yayın yapan radyolar yayın hayatına girdi. Reklam ajansları ya da reklam çalışması yapan firmalar açısından radyoların tercih edilmeleri genellikle dinlenme oranları oluyor ancak bu süreç öncesinde hedef kitle tarafından tercih edilen radyolar da belirlenmiş oluyor.


Devamı için tıklayınız ...

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), yayın ilkelerini yeniden belirleyecek çalışmayı yürütürken, kendi yapısıyla ilgili de radikal bir karar almaya hazırlanıyor. RTÜK'ün radyo yayınlarını denetlemekten vazgeçmesi gündemde. Yayıncılıkta da model alınan Avrupa Birliği'nin (AB) hiçbir ülkesinde radyo yayınları üst kurul tarafından denetlenmiyor oluşunu göz önünde bulunduran RTÜK, sadece televizyon yayınlarının denetiminden sorumlu olacak bir yapılanma için çalışma başlattı. Üst kurul onay vermesi ve gerekli yasal düzenlemenin yapılması halinde ‘ RTÜK'ün ‘R'si gidecek ve geriye ‘TÜK' kalacak.


Devamı için tıklayınız ...

Ender Uslu tarafından hayata geçirilen www.radyoajans.com yayına başladı. Sitede, radyo, radyo ajansları ve radyo reklamverenleriyle ilgili haberler yanında, radyo teknolojisi ve müzik haberleri de yer alacak.

Ender Uslu, siteyle ilgili olarak, radyo kültürümüzün köklü bir geçmişi olmadığını, her eve girmiş olsa da tekel haline gelen kamu resmi yayıncılığın, kamu yayıncılığı yapmak yerine hükümetin ağzıyla konuşma görevine soyunmasıyla gelişemediğini ve uzun süre gazetelerle birlikte haber medyası olarak yerini koruduğunu söyledi. Uslu, okuma yazma gerektirmediği için daha çok insana ulaşan radyonun, 1992 yılında özel ve ticari radyoların yayın dünyasına girişiyle birlikte televizyonun ardından erişimi en yüksek mecra olarak yerini aldığını belirtti.


Devamı için tıklayınız ...

Radyo reklamları hedef kitlenin doğru şekilde belirlendiği ve bu hedef kitlenin eğilimlerine uygun olarak planlamasının yapıldığı takdirde oldukça yüksek etki sağlayabilir. Taşınabilir olması, mobil cihazlarla uyumluluğu, herhangi bir başka aktivite esnasında ve herhangi bir zaman diliminde dinlenebilir olması radyoyu avantajlı kılan özelliklerin başında geliyor. Radyo sese dayalıdır ve bu sayede zihinsel imajlar yaratmak ve mevcut imajları güçlendirmek noktasında etkili bir araçtır. Algılama ve öğrenmenin büyük ölçüde görmeye dayalı olmasından dolayı radyonun sadece sese dayalı mesajları televizyon başta olmak üzere diğer görsel mecralar karşısında iletişim açısından zaman zaman zayıf kalabilse de, daha sık tekrarlanma özelliği ile bu zayıflık etkisi azaltılabilir. Radyo reklamları da diğer mecralarda olduğu gibi bir amacı gerçekleştirmek üzere yapılırlar ve bu amaç ürünlere göre değişiklik gösterir. Radyoda kamusal anlamda bilgilendirici, tutundurma amaçlı yani bir ürünün mümkün olan en çok kişiye tanıtılmasını ve satılmasını sağlamaya yönelik, yerleştirme amaçlı yani bir markanın, ürünün tüketicilerin zihinlerine yerleştirilmesi amacını taşıyan reklam çalışmaları gerçekleştirilir. Amaçları açısından diğer mecralarla aynı özelliklere sahip olan radyo reklamlarında ünlü kişilerin, seslerin kullanılması yaygın bir tercihtir. Radyo reklamları genellikle esprili bir dil kullanırlar. Müzik ve etkili, anlaşılır bir diksiyon radyo reklamlarının en önemli öğelerinden birisidir. Radyonun dinleyici kitlesini belirlemek daha kolaydır bu doğrultuda da hedef kitle ile örtüşen bir kanal, zaman dilimi, program seçilerek reklam mesajları yerleştirilebilir. Hala hızlı bir iletişim aracı olmasından dolayı özellikle güncel duyuruları yapmak ya da güncel olaylardan yararlanan reklam kampanyalarında önemli bir mecradır. Sadece sese dayalı olmasından dolayı kalıcılığı az gibi görünse de, tekrar edilen reklamlarla bu etkinlik arttırılabilir. Bunun yanı sıra özellikle farklı mecralarda yürütülen reklam kampanyalarına destekleyici olarak kullanıldığında etkin sonuçları daha fazla olur. Kullanım pratikleri açısından radyo oldukça geniş bir sosyo ekonomik kitleyi kapsayabilir. Düşük maliyetleri ile birleştiğinde bu ulaşılabilecek hedef kitle açısından radyonun tercih edilirliğini arttırır. Özellikle yerel bazlı reklam çalışmalarında bölgesel - yerel radyoların diğer mecralara oranla etkisi genellikle daha yüksektir.


Devamı için tıklayınız ...